Mezinárodní návštěva německého ICILS týmu na FZŠ Trávníčkova

Profilovka
27. 05. 2025

Ve středu 21. května 2025 navštívili naši školu FZŠ Trávníčkova zástupci německého týmu mezinárodního šetření ICILS (International Computer and Information Literacy Study), které se zaměřuje na mapování počítačové a informační gramotnosti žáků a jejich informatického myšlení.

Návštěva probíhala pod záštitou České školní inspekce, konkrétně oddělení mezinárodních šetření, které spolupracuje na sběru dat i analýzách vývoje digitálního vzdělávání v České republice. Německá skupina si kladla za cíl blíže poznat, jak české školy – konkrétně ta naše – začleňují digitální technologie do každodenní výuky.

Celou akci koordinovala Mgr. Jana Laudátová, která zároveň představila naši školu jako instituci, jež v běžné výuce aktivně a systematicky využívá digitální technologie.

Program návštěvy byl bohatý a velmi inspirativní:

• Žáci druhého stupně prezentovali své projekty v rámci informatiky na téma Digitální škola budoucnosti, přičemž využívali např. prostředí Minecraft Education.

• Na prvním stupni mohli hosté sledovat práci s tablety ve 3. třídě (projekt Vesmír) i ve 4. třídě, kde žáci programovali ve Scratchi.

• V 5. ročníku žáci využívali tablety k vyhledávání informací.

• V prostorách TIB, z. s. probíhala tandemová výuka žáků 1. ročníku, kteří ovládali krokové roboty. TIB na naší škole již 20 let podporuje výuku programování a digitálních dovedností prostřednictvím kroužků a různorodých akcí.

Velký zájem vzbudila i prezentace činnosti našeho DIGIcentra Praha 13, které poskytuje metodickou podporu učitelům při rozvíjení digitální gramotnosti a zavádění moderních technologií do výuky.

V závěru návštěvy proběhla beseda mezi vyučujícími a německými kolegy, kde se diskutovalo o výukových zkušenostech, profesním rozvoji pedagogů, podpoře škol ze strany zřizovatele a strategii implementace digitálních technologií do kurikula.

Setkání bylo pro všechny zúčastněné mimořádně přínosné. Hosté ocenili jak úroveň technického vybavení, tak i dovednosti našich žáků v oblasti digitálního vzdělávání – a to již na prvním stupni.

 

Těšilo nás, že jsme mohli představit naši školu jako příklad dobré praxe a podělit se o zkušenosti z moderní výuky v mezinárodním kontextu.

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.